Una dintre afirmațiile pe care le auzim de cele mai multe ori în discuțiile cu clienții este ”Vreau să fiu primul în căutările din Google!”
Cum poți să ajungi primul în Google?
Ai două variante, ambele presupun investiții financiare și o ”mână de lucru” care știe ce are de făcut ca să obțină cele mai avantajoase rezultate.
Poți ajunge primul în Google imediat ce ți-ai lansat un website prin implementarea unei campanii de PPC, prin serviciul de publicitate plătită Google ADS.
Poți urca în primele rezultate în timp, prin aplicarea unei strategii SEO bine puse la punct.
Antreprenorii au tendința de a alege una dintre cele două opțiuni, dar aceste instrumente care te plasează pe prima pagină nu se exclud între ele, ci fac echipă bună împreună!
Google vrea utilizatori mulțumiți prin afișarea unor rezultate relevante!
Astfel motorul de căutare are cel mai mare interes să îți plaseze site-ul în primele rezultate dacă oferi conținut valoros pentru publicul tău!
Indiferent ce tip de strategie aplici atunci când vrei să devii mai vizibil online, asigură-te că în momentul în care un potențial client intră pe site, are acces la informații de valoare care îi oferă răspunsuri la întrebări.
Să ne imaginăm următoarea situație:
Antreprenorul X care oferă servicii B2B la un preț peste media pieței, are un website cu un design atractiv care se mișcă repede pe mobil, are implementate majoritatea strategiilor de SEO la nivel de pagină și are setată și o campanie de Performance Max pe Google ADS cu un landing page special creat pentru a converti.
Înregistrează multe accesări în fiecare lună, dar are un bounce rate destul de mare, adică un număr mare din utilizatori ies repede din site.
Chiar dacă la prima vedere pagina web arată profesionist cu un design plăcut, dar informația nu oferă suficientă valoare și încredere, atunci potențialul client nu este convins și merge mai departe, la următorul site afișat în Google.
Acest bounce rate mare are de cele mai multe ori legătură cu lipsa unui conținut suficient în website.
Conform ultimelor analize cu privire la comportamentele de achiziție, un utilizator are nevoie să consume undeva între 7 și 9 ore de conținut înainte să devină client.
Știu că pare mult timp, și chiar așa este!
Dar clienții au nevoie să aibă încredere în parteneri, mai ales atunci când vorbim despre colaborări care implică investiții mai mari.
Acest conținut poate fi reprezentat de citirea unor articole de interes pe blog, vizionarea unor recenzii de la alți clienți, urmărirea unor video-uri, vizualizarea unor postări de pe rețele sociale, accesarea unor studii de caz de succes, infografice relevante, etc,
Astăzi nu mai este suficient doar să fii prezent în online! Dacă vrei să ieși în evidență este necesar să fii activ peste tot unde se află publicul tău!
Când spun peste tot, mă refer că ai nevoie de o prezență valoroasă pe website prin furnizarea constantă de informații sub formă de articole de blog sau studii de caz și pe rețelele sociale ca Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok sau Youtube. Nu este necesar să fii prezent pe toate aceste rețele cu aceeași frecvență în postări, ci să fii activ în special acolo unde se află publicul tău țintă!
A fi primul pe Google nu este neapărat un avantaj, dacă conținutul nu se ridică la ”așteptarea” poziției 1️⃣ din Google!
Înainte de a fi primul în afișări, asigură-te că ai un conținut de interes pentru publicul tău.
Nu te speria de ideea de a fi prezent constant cu informații pentru public, este mai simplu decât te aștepți dacă ai un plan și o strategie după care te ghidezi!
Dacă îți sună interesantă ideea de a atrage clienți prin conținut de valoare, atunci te aștept la o discuție online pe Google Meet!