”Bună, sunt Andreea!
Pentru limba română, apasă tasta 1, pentru limba engleză, apasă tasta 2.”

 

Iar apoi timp de câteva minute bune, discuția cu tastele continuă până când te trezești urlând în telefon:

„Vreau să discut cu un operator!”

Îți sună cunoscut?

 

Poate la astfel de momente te gândești și tu când auzi cuvântul automatizare, AI, chatbot, suport …

 

Îți vin în minte discuțiile interminabile cu Andreea, mesajele tip text cu un chatbot din care nu rezolvi nimic, sau emailurile automate în care ți se răspunde ceva de genul: „În cel mai scurt timp revenim cu un răspuns” … care nu mai vine!

 

Automatizarea în marketing funcționează diferit!
Rezolvă pe loc nevoia clientului și economisește timp prețios prin „delegarea” sarcinilor repetitive.

 

Fie că vorbim de emailuri automate, chatbot pe website, campanii automatizate pe Facebook sau Instagram, utilizatorul primește răspunsuri personalizate în funcție de acțiunile pe care le face și în orice moment poate lua legătura cu o persoană, dacă asta își dorește!

 

Scopul unei automatizări nu este acela de a-ți enerva clienții, ci să le ofere informațiile dorite în timp real, chiar și în afara orelor de lucru.

 

Cu siguranță fiecare automatizare și fiecare platformă are limitările ei, dar dacă este făcută corect aceasta va aduce clienții convinși mai aproape și probabil îi va speria pe cei care nu sunt pregătiți să devină clienți plătitori.

Avantajul este că nu pierzi timp pe discuții, emailuri sau apeluri, care nu au finalitate.

 

Fiecare acțiune de automatizare se face în baza unui obiectiv: de a educa clienții, de a crește baza de date, de a crește vânzările online, de a promova o anumită ofertă, de a strânge recenzii de la clienți, etc.,

 

Atunci când vrei să automatizezi ceva, gândește-te care sunt cele mai vândute produse, care sunt cele mai întâlnite obiecții, ce întrebări primești în general de la clienți, care sunt ofertele pe care le refaci cu ocazia fiecărui sezon.

 

Scrie pe o listă toate acțiunile repetitive, precum oferte generale în care schimbi doar anul și prețul, sau contracte unde diferă doar numele persoanei și emailul, documente de clarificare, emailuri de informare despre anumite produse, servicii sau evenimente.

 

Acum imaginează-ți un sistem care îți permite să spui același lucru, personalizat 100% dar fără să fie nevoie să trimiți de fiecare dată acel email. Lucrezi la mesaj odată pe lună/semestru/trimestru/an și comunici automat.

 

Ok, marketingul automatizat este eficient, crește rata de vânzări și economisește timp, dar dacă se prinde clientul că primește un email sau un mesaj automat?

Va crede că nu îi oferi atenția cuvenită?

În cazuri rare, poate fi așa!

 

Dar dacă mesajul transmis de tine este relevant pentru el și îi rezolvă nevoia, cu siguranță este mulțumit că s-a rezolvat problema instant și nu îl interesează dacă mesajul tău este trimis printr-o serie de automatizare.

 

E ca și cum te-ai supăra pe Google că îți oferă rezultate în căutare, care le-a arătat și altor persoane!

Nu te interesează că un articol este scris pentru milioane de persoane, singurul lucru de interes pentru tine este faptul că îți rezolvă nevoia aici și acum!

 

Într-o lume în care totul este pe repede înainte, clienții vor atenție imediată, iar automatizarea anumitor procese și acțiuni, reprezintă o gură de aer proaspăt într-o zi caniculară!

 

Dacă vrei să gândim o strategie și să automatizăm anumite procese de marketing împreună, haide să ne auzim la o discuție online de 45 minute.