Pasul 1: Identificarea audienței

Primul pas constă în identificarea audienței tale. Vrei să fii cât se poate de specific pentru că astfel vei face mai ușor alegerea. Notează-ți răspunsurile la următoarele întrebări:

  • Cine sunt clienții tăi obișnuiți?
  • Ce vârstă au?
  • Sunt de sex masculin sau feminin?
  • Ce venituri și nivel de educație au?
  • Ce interese au în afara produselor și serviciilor tale?

Folosește răspunsurile la aceste întrebări și alte întrebări pertinente legate de afacerea ta sau industria din care face parte pentru a construi un profil al audienței tale.

 

Pasul 2: Definirea obiectivelor

Odată ce îți cunoști audiența, trebuie să-ți definești obiectivele pentru ea. Obiectivul principal va fi probabil să aduci vânzări, dar există și alte obiective pentru social media. În timp ce unele branduri folosesc social media pentru notorietatea brandului și pentru a dezvolta relații de prietenie cu potențialii cumpărători, altele folosesc social media pentru asistență clienți. De exemplu, Netflix folosește contul de Twitter @Netflixhelps pentru problemele de serviciu clienți. Nu numai că le eliberează liniile telefonice, dar le oferă ocazia clienților satisfăcuți să le promoveze brandul ulterior.

Pentru alegerea obiectivelor, gândește-te la o listă de modalități atât tipice, cât și neobișnuite prin care social media îți poate ajuta brandul.

 

Pasul 3: Găsirea audienței

Acum că ai profilul audienței și obiectivele definite, este timpul să-ți găsești audiența. Pentru a face asta, trebuie să determini ce platformă folosește audiența ta uitându-te la demografia utilizatorilor fiecărei platorme. De asemenea, e util să iei în considerare și cât de activă e audiența ta pe acea platformă. De exemplu, în timp ce utilizatorii tineri de Facebook au profile, aceștia sunt mai activi pe Instagram.

În continuare ți-am pregătit un ghid al celor mai mari platforme social media pentru a te ajuta să-ți găsești audiența.

Facebook

Utilizatori activi lunar: 2.23 miliarde

Demografie: toate vârstele, 53% femei

Format: text, imagini, video

Adecvat pentru: promovarea evenimentelor locale și construirea unei comunități

Provocare: reach organic scăzut

Obiectiv de marketing: construirea unei comunități

Youtube

Utilizatori activi lunar: 1.9 miliarde

Demografie: toate vârstele, 62% bărbați

Format: video

Adecvat pentru: rezolvarea de probleme cu tutoriale how-to

Provocare: consumă timp și resurse

Obiectiv de marketing: atragerea de noi clienți

Instagram

Utilizatori activi lunar: 1 miliard

Demografie: 18-29 ani, 68% femei

Format: imagine și video

Adecvat pentru: branduri vizuale și crearea de conexiuni personale

Provocare: necesită creativitate

Obiectiv de marketing: conectarea cu clienții existenți

LinkedIn

Utilizatori activi lunar: 590 milioane

Demografie: 25-54 ani, 56% bărbați

Format: text cu imagine

Adecvat pentru: b2b lead generation și recrutare

Provocare: utilizatorii nu sunt foarte activi

Obiectiv de marketing: devenirea de lider de opinie

Twitter

Utilizatori activi lunar: 326 milioane

Demografie: 18-29 ani, 53% bărbați

Format: text

Adecvat pentru: știri, PR și conectarea cu influenceri

Provocare: postările au viață scurtă

Obiectiv de marketing: conectarea cu influenceri

Pinterest

Utilizatori activi lunar: 250 milioane

Demografie: vârsta medie 40 ani, 80% femei

Format: imagine

Adecvat pentru: crearea de trafic pentru bloguri și e-commerce

Provocare: sunt necesare imagini personalizate

Obiectiv de marketing: aducerea de trafic și lead-uri