Pasul 1: Identificarea audienței
Primul pas constă în identificarea audienței tale. Vrei să fii cât se poate de specific pentru că astfel vei face mai ușor alegerea. Notează-ți răspunsurile la următoarele întrebări:
- Cine sunt clienții tăi obișnuiți?
- Ce vârstă au?
- Sunt de sex masculin sau feminin?
- Ce venituri și nivel de educație au?
- Ce interese au în afara produselor și serviciilor tale?
Folosește răspunsurile la aceste întrebări și alte întrebări pertinente legate de afacerea ta sau industria din care face parte pentru a construi un profil al audienței tale.
Pasul 2: Definirea obiectivelor
Odată ce îți cunoști audiența, trebuie să-ți definești obiectivele pentru ea. Obiectivul principal va fi probabil să aduci vânzări, dar există și alte obiective pentru social media. În timp ce unele branduri folosesc social media pentru notorietatea brandului și pentru a dezvolta relații de prietenie cu potențialii cumpărători, altele folosesc social media pentru asistență clienți. De exemplu, Netflix folosește contul de Twitter @Netflixhelps pentru problemele de serviciu clienți. Nu numai că le eliberează liniile telefonice, dar le oferă ocazia clienților satisfăcuți să le promoveze brandul ulterior.
Pentru alegerea obiectivelor, gândește-te la o listă de modalități atât tipice, cât și neobișnuite prin care social media îți poate ajuta brandul.
Pasul 3: Găsirea audienței
Acum că ai profilul audienței și obiectivele definite, este timpul să-ți găsești audiența. Pentru a face asta, trebuie să determini ce platformă folosește audiența ta uitându-te la demografia utilizatorilor fiecărei platorme. De asemenea, e util să iei în considerare și cât de activă e audiența ta pe acea platformă. De exemplu, în timp ce utilizatorii tineri de Facebook au profile, aceștia sunt mai activi pe Instagram.
În continuare ți-am pregătit un ghid al celor mai mari platforme social media pentru a te ajuta să-ți găsești audiența.
Utilizatori activi lunar: 2.23 miliarde
Demografie: toate vârstele, 53% femei
Format: text, imagini, video
Adecvat pentru: promovarea evenimentelor locale și construirea unei comunități
Provocare: reach organic scăzut
Obiectiv de marketing: construirea unei comunități
Youtube
Utilizatori activi lunar: 1.9 miliarde
Demografie: toate vârstele, 62% bărbați
Format: video
Adecvat pentru: rezolvarea de probleme cu tutoriale how-to
Provocare: consumă timp și resurse
Obiectiv de marketing: atragerea de noi clienți
Utilizatori activi lunar: 1 miliard
Demografie: 18-29 ani, 68% femei
Format: imagine și video
Adecvat pentru: branduri vizuale și crearea de conexiuni personale
Provocare: necesită creativitate
Obiectiv de marketing: conectarea cu clienții existenți
Utilizatori activi lunar: 590 milioane
Demografie: 25-54 ani, 56% bărbați
Format: text cu imagine
Adecvat pentru: b2b lead generation și recrutare
Provocare: utilizatorii nu sunt foarte activi
Obiectiv de marketing: devenirea de lider de opinie
Utilizatori activi lunar: 326 milioane
Demografie: 18-29 ani, 53% bărbați
Format: text
Adecvat pentru: știri, PR și conectarea cu influenceri
Provocare: postările au viață scurtă
Obiectiv de marketing: conectarea cu influenceri
Utilizatori activi lunar: 250 milioane
Demografie: vârsta medie 40 ani, 80% femei
Format: imagine
Adecvat pentru: crearea de trafic pentru bloguri și e-commerce
Provocare: sunt necesare imagini personalizate
Obiectiv de marketing: aducerea de trafic și lead-uri