Când ai o afacere și lucrurile merg bine, vine o perioadă când nu mai reușești să o dezvolți de unul singur. Dacă afacerea nu e destul de mare pentru înființarea unui departament de marketing in-house, cea mai bună opțiune este colaborarea cu o agenție de marketing/publicitate.
Cu atât de multe agenții pe piață, poate fi dificil să alegi cel mai potrivit partener pentru tine. Iată ce trebuie să ai în vedere:

Definire problemă marketing
1. Definește-ți problema

Este important să definești problema afacerii tale înainte să cauți o agenție de publicitate. Vorbește cu echipa și realizați o listă cu ce doriți să îmbunătățiți, de la lucrul cel mai important la cel mai puțin important. De exemplu: Social Media Marketing – Producție publicitară – Google Ads – Email Marketing – Webdesign –– SEO –– Content management – Analytics.

 

Atuuri agentie publicitate

2. Identifică atuurile agenției

După definirea serviciilor de care ai nevoie, caută o agenție care îți poate oferi ceea ce cauți. Ai găsit o agenție foarte bună pe partea de social media, dar nu oferă alt serviciu care era sus în prioritățile tale, cum ar fi producția publicitară? Gândește-te dacă merită să lucrezi cu 2 agenții pe servicii diferite sau e mai bine să cauți una care să ofere toată gama de servicii de care ai nevoie.
Mai mult, agenția pe care o alegi trebuie să se potrivească afacerii tale. Dacă afacerea ta se specializează în confecționare încălțăminte, e inutil să alegi o agenție mare de marketing care se ocupă în special de companii IT.

 

Asemanari agentii publicitate

3. Abordări asemănare în executarea sarcinilor

Cât de des apar sarcini de ultim moment în afacerea ta? Dacă răspunsul e mereu, ai nevoie de o agenție flexibilă. Frumusețea în a lucra cu o echipă mică este că pot lucra cu tine îndeaproape și se pot mobiliza rapid pentru ședințe. Dacă însă afacerea ta are o metodă foarte structurată de lucru și o strategie pe termen lung care nu suferă modificări, o agenție mare poate fi mai potrivită.

 

Evaluare agentie publicitate

4. Evaluează eforturile agenției în etapa de discuții

Comunicarea transparentă și rapidă e fundația oricărei relații de business. Atunci când cauți o agenție de publicitate, vrei să găsești un parteneriat de durată. Va fi dificil de păstrat o relație cu o agenție care nu-ți răspunde la apeluri sau e-mailuri. Poate agenția e prea ocupată pentru a prelua un nou client. Dacă deja din prima etapă îți e greu să comunici cu ea, ar fi mai bine să te reorientezi către o agenție care dovedește interes.

Aceștia sunt doar câțiva factori pe care ar trebui să-i iei considerare. În funcție de specificul afacerii și serviciile dorite, pot apărea și alții. E ideal ca un parteneriat cu o agenție de publicitate să fie o alegere pe termen lung. Alege cu atenție.