Dacă vrei să-ți promovezi afacerea în mediul online, marketingul prin conținut este absolut necesar. Lansarea unei campanii de marketing de success este scopul oricărei afaceri mici care vrea să crească și să-și construiască o bază de clienți solidă. Fără marketing eficient, sunt zero șanse de a ajunge la publicul țintă și de a dezvolta o afacere pe termen lung.
Marketingul prin conținut înseamnă crearea și împărtășirea de conținut gratuit și de valoare pentru atragerea și convertirea prospecților în clienți, iar a clienților în consumatori loiali. Tipul de conținut pe care-l împărtășești este strâns legat de ceea ce vinzi. În alte cuvinte educi oamenii astfel încât să cunoască, să le placă și să aibă încredere în afacerea ta.
Beneficiile marketingului prin conținut
- Dezvoltă prezență online. În lumea digitală, conținutul este combustibilul care aduce vizite pe site și alți metrici cheie. Marketingul prin conținut te ajută să creezi și să optimizezi tipul potrivit de conținut, amplificându-ți prezența online.
- Atrage urmăritori. Se știe că social media este o forță remarcabilă pe piața B2C și B2B, însă multe branduri au probleme în consolidarea unei prezențe sociale. Marketingul prin conținut îți poate ajuta afacerea să creeze conținut convingător și relevant potrivit pentru distribuirea pe rețele sociale.
- Avansează ciclul de vânzări. Prin alinierea conținutului cu nevoile cumpărătorilor la fiecare pas din ciclul de vânzări, marketingul prin conținut îi ajută să navigheze pe drumul de la prospect la cumpărător satisfăcut.
Tipuri de marketing prin conținut pe care le poți folosi
Blogging
Prin blogging comunici cu publicul tău, oferind conținut de valoare care poate fi distribuit pe alte platforme. Blogging-ul te ajută să aduci trafic pe site din social media și SEO. Printr-un blog oferi un motiv oamenilor să se întoarcă pe site-ul tău în repetate rânduri. Mai mult, companiile care au blog au de 4 ori mai multe șanse să fie găsite în căutarea organică.
Social media
Social media oferă oportunități nesfârșite. Poți alege ce rețele de socializare să folosești și te poți adresa unor audiențe diferite. Pentru a fi eficient ai nevoie de postări constante după un calendar făcut în prealabil. Dacă iei pauze prea mari sau sufoci audiența cu postări prea dese, vei pierde reach, urmăritori și oportunități.
Email marketing
Email marketing-ul îți oferă oportunitatea să ajungi la potențialii clienți oricând dorești. Spre deosebire de blogging unde trebuie să aștepți ca publicul să-ți găsească articolul și social media unde trebuie ca publicul tău țintă să fie online atunci când reclamele tale rulează, prin email marketing ai livrare garantată. Pentru ca newsletterele să fie și eficiente, conținutul trebuie să fie valoros și unic.
Pentru rezulatate optime, ideal este să combini cele trei tipuri de marketing prin conținut într-o singură strategie. Dacă ai nevoie de ajutorul unui specialist pentru a face asta, îți stăm la dispoziție. Ne poți scrie oricând un email la iqtradmedia@gmail.com sau ne poți contacta direct din site.