Toate reclamele Facebook pot fi împărțite în trei elemente:

  • Campanii. Elementul care le găzduiește pe celelalte.
  • Seturi de reclame. Dacă țintești audiențe diferite, vei avea nevoie de câte un set de reclame pentru fiecare.
  • Reclame. Fiecare set de reclame poate conține o varietate de reclame care diferă în imagini, text etc.

Facebook ADS Manager

În continuare, vă prezentăm pașii pentru conceperea unei reclame. Reclamele se creează din Ads Manager. Odată ce te loghezi pe această pagină, vei vedea un dashboard unde vor fi listate toate campaniile, seturile de reclame și reclamele pe care le-ai făcut și rezultatele pe care le-au avut. Dacă nu ai mai creat reclame până acum, acest dashboard va fi gol. Pentru a crea o nouă reclamă, dă click pe butonul verde „Create” din stânga paginii.

Obiective       

Mai întâi trebuie să alegi un obiectiv al campaniei dintre cele 11 posibile variante:

  • Vizibilitatea mărcii
  • Impact
  • Trafic
  • Interacțiuni.
  • Instalări de aplicație.
  • Vizualizări de clip video
  • Generare de clienți potențiali.
  • Conversii
  • Vânzări din catalog
  • Vizite în magazin
Prin alegerea unui obiectiv, te asiguri că Facebook îți oferă cele mai bune opțiuni de reclame pentru ce vrei să atingi. De exemplu dacă vrei să aduci mai mult trafic pe site, Facebook îți va solicita să introduce link-ul pe care vrei să-l promovezi.

 

Audiențe

Mai apoi urmează selectarea audienței. Dacă ești la început, va fi nevoie să experimentezi cu mai multe opțiuni de targetare până vei găsi audiența care se potrivește.

Opțiunile de targetare de la Facebook sunt vaste, incluzând opțiuni precum:

  • Locație
  • Vârstă
  • Sex
  • Limbi
  • Relație
  • Educație
  • Carieră
  • Evenimente din viață
  • Interese
  • Conexiuni

De asemenea, ai posibilitatea de a crea o audiență personalizată prin care poți targeta persoane din baza ta de date, care ți-au vizitat site-ul sau ți-au folosit aplicația. Facebook îți permite să salvezi audiențele, astfel că după ce găsești audiențele potrivite nu va mai fi nevoie să repeți pasul ăsta prea curând.

 

Bugetare

Facebook îți permite să alegi fie un buget zilnic, fie un buget total:

  • Buget zilnic. Printr-un buget zilnic, Facebook va împărți bugetul în mod egal pe durata rulării reclamei. Ține minte că bugetul zilnic minim este de 2 lei.
  • Buget total. Prin această opțiune, Facebook va împărți bugetul pentru optimizarea livrării.
Pentru o împărțire a bugetului mai specifică, alege perioada de rulare a campanie. De asemenea poți seta să ruleze doar la anumite ore și în anumite zile ale săptămânii.

Conceperea reclamei

În funcție de obiectivul ales la început, reclama va arăta diferit. De exemplu pentru obiectivul Trafic poți alege între formatul Single image/video și Carusel.

Single image

Carusel

Pentru fiecare format, Facebook solicită să respecții anumite criterii de design. Pentru single image, acestea sunt:

  • Text: 125 caractere
  • Titlu: 25 caractere
  • Format imagine:1.91:1
  • Rezoluție imagine: 1080 x 1080 pixeli

Iar pentru carusel:

  • Rezoluție imagine: 1080 x 1080 pixels
  • Format imagine: 1:1
  • Text: 125 caractere
  • Titlu: 40 caractere
  • Descrierea link-ului: 20 caractere

Imaginea nu trebuie să conțină mai mult de 20% text. Poți vedea prin tool-ul oferit de Facebook dacă imaginea ta respectă procentul. Pentru specificațiile fiecărui tip de reclamă, verifică această resursă.

 

Raportare

Pentru a vedea rezultatele reclamelor, revino la dashboard. Metricii pe care trebuie să-i ai în vedere sunt impactul, interacțiunile, click-urile, costul per rezultat și punctajul de relevanță.