Astăzi îți voi prezenta o automatizare care a adus peste 4400 de abonați și peste 200 de comenzi cu o investiție de publicitate plătită de doar 650 Euro și 20 Euro pe lună abonamentul platformei de Email Marketing.
Sumă investită ADS: 3320 lei
Rezultate Obiectiv 1: 4403 descărcări (4403 de adrese de email noi)
Cost/descărcare: 0.76 lei
Bonus: 13 comenzi dintr-o campanie care avea ca și scop strângerea de leads (contacte noi)
Obiectiv 2: vânzarea de produse și servicii digitale acestor potențiali clienți prin serii automatizate de email marketing și campanii organice
Rezultate Obiectiv 2: 234 de comenzi finalizate
Acțiuni campanie:
- Crearea unui material gratuit
- Crearea unui landing page cu un formular de descărcare a materialului gratuit
- Crearea unei serii automatizate de emailuri cu scop final de vânzare
- Campanii de remarketing pentru cei care nu au achiziționat direct din email
- Setarea unui Chatbot pe Facebook și Website pentru captarea de date de contact de la clienți și vânzare directă
Cum arată o campanie automatizată pe Facebook?
Există 2 variante prin care poți ajunge la potențialul client printr-o automatizare pe rețele sociale:
1. prin crearea unor automatizări pentru postările organice
sau
2. prin publicitate plătită cu campanii specifice
Cum gândești o automatizare prin Email Marketing în cadrul unei campanii?
Această automatizare presupune crearea unor serii de emailuri succesive care au un anumit obiectiv clar stabilit.
Prima serie care se trimite este cea de intrare în lista de abonați
Presupune trimiterea unor emailuri după ce utilizatorul își exprimă interesul prin completarea unui formular din site.
Aceste emailuri au scopul de a le oferi materialul promis și de crea o relație de încredere între potențialul client și brand.
În același timp acest material + aceste emailuri oferă un demo al serviciilor/produselor ce se doresc vândute ulterior.
Serie de coș abandonat
Presupune trimiterea unor emailuri după ce utilizatorul adaugă un produs în coș, dar nu finalizează comanda.
Aceste emailuri au scopul de a reaminti de produsele “uitate” în coș și de a stimula vânzarea prin oferire unui cod de reducere dacă se comandă într-un timp limitat.
Serie de achiziție instant
Această serie se declanșează direct în website, printr-un pop-up prin care se oferă un cod de reducere instant sau în schimbul abonării.
Aceste emailuri au rolul de a stimula vânzarea prin oferirea unui cod de reducere la prima comandă
Cum discută un chatbot „instruit” conform obiectivelor de campanie
Folosim acest chatbot care oferă suport pe site și pe pagina de Facebook.
Scopul său principal este de a capta adresele de email și de a vinde produsele digitale.
Îți las aici 2 conversații, una de pe Facebook
Cealaltă de pe website
Acest studiu de caz prezintă un tip de automatizare ever green, poate fi folosită pe termen lung.
Periodic, vor fi optimizate creativele folosite în publicitatea plătită, în rest acest sistem poate funcționa pe pilot automat, fără intervenție umană.
Este necesară doar o monitorizare periodică a rezultatelor și a faptului că lucrurile funcționează conform planului.
Dacă îți place ce ai văzut aici și ești interesat de implementarea unui astfel de sistem în activitatea ta de marketing, te aștept la o discuție online.
Până data viitoare,
Oana, specialist în marketing și automatizări